vrijdag 18 maart 2016

Opstaan

De wekker gaat
de dag begint
ogen open
buiten wind

De gordijnen nog gesloten
geur van koffie
slaperig
mijn lijf nog moe

Heb ik wel geslapen
mijn gevoel zegt van niet
ik kom uit bed
loop wat te gapen

Onder de douche
het warme water over me heen
langzaam word ik wakker
bewust van om me heen

Nieuwe kansen op deze nieuwe dag
geen idee hoe het gisteren was
nog niet fris, maar ik loop rond
hoe vandaag is, weet ik morgen pas

Koffie, nog meer koffie
helpt me hier doorheen
een broodje als ontbijt
rust in huis, altijd sereen

Morgen sta ik eerder op
om van deze rust te genieten
een belofte aan mezelf
nog nooit waargemaakt

Kijk naar de vaat op het aanrecht
zoals het er gisteren is neergezet
ik begin eraan, aan mijn dag
want ik ben opgestaan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten